۶ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶

گزارش مهر/

مزار شهدای 10 دی 1357 ورامین گلباران شد

مزار شهدای 10 دی 1357 ورامین گلباران شد

ورامین - خبرگزاری مهر: با حضور مسئولان استانی و منطقه‌ای و مردم شهید پرور و ولایتمدار ورامین، مزار شهدای 10 دی 1357 این شهرستان گلباران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز و پس از برگزاری نماز پرشکوه جمعه، آیین گلباران مزار شهدای 10 دی 1357 ورامین با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، سید شهاب الدین چاووشی معاون استاندار تهران، محسن خوانساری فرماندار، مسئولان نظامی و انتظامی، مدیران اجرایی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم متدین و ولایتمدار ورامین برگزار شد.

نمازگزاران ورامینی پس از اقامه نماز پرشکوه جمعه، از مصلی صاحب الزمان (عج) به سوی حسینیه شاه حسین(ع) حرکت کرده و با نثار شاخه های گل به مقام بلند شهدای دهم دیماه 1357 شهرستان ورامین ادای احترام کردند.

مردم ورامین در طول مسیر با سر دادن شعارهایی نظیر خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، با آرمان های شهدا و امام راحل تجدید پیمان کرده و اعلام داشتند که هیچگاه یاد شهدا از ذهن ملت ایران بیرون نخواهد رفت.

دهم دیماه 1357 نگین درخشان تاریخ سیاسی مردم ورامین است

حجت الاسلام سید محسن محمودی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حادثه دهم دیماه 1357 نشان داد که مردم ورامین همواره در صحنه حضور دارند و برای دفاع از ارزشهای اسلامی حاضرند از بهترین سرمایه های خود بگذرند.

رییس ستاد نهم و دهم دیماه شهرستان ورامین افزود: دهم دیماه 1357 در کنار 15 خرداد 1342 در تاریخ سیاسی و مبارزاتی مردم ورامین به عنوان نگینی درخشان باقی مانده است و همواره تمام شخصیت ها و مسئولان کشوری از حرکت های حماسی مردم این منطقه به عظمت یاد می کنند.

وی ادامه داد: اگر مردم ورامین در 15 خرداد 1342 و 10 دی 1357، با ایستادن در برابر زورگویی های استکبار، دهها شهید را تقدیم انقلاب کردند، در نهم دیماه 1388 بار دیگر با بصیرت و شناخت کامل و آگاهی از تحرکات دشمن بپاخاستند و به تبعیت از بزرگان خود، کفن پوش شده و با پای پیاده به مقابل بیت رهبری رفتند تا اعلام کنند که مردم ورامین، وارثان قیام 15 خرداد هستند و همواره پشتیبان رهبری و آرمان های نظام اسلامی خواهند بود.

در فتنه 88 تمام تلاش دشمن از بین بردن راه شهدا در میان مردم بود

محمودی اضافه کرد: شهدا به بزرگداشت نیاز ندارند بلکه ملت ایران نیازمند یادآوری مجاهدت ها و سلحشوری های شهدا است تا مسیر اصلی و راه درست در فضای غبارآلود جامعه گم نشود و در فتنه 88 تمام تلاش دشمن این بود که آرمان و راه شهدا در میان مردم ایران از بین برود.

این مسئول افزود: در فتنه سال ۸۸، افرادی در لباس دوست با ارزش های اسلامی بازی کردند و کسانی که مدعی پیروی از خط امام بودند، لغزیدند و با بهانه های واهی، ارزش های ملت ایران را به تاراج گذاشتند و حجاب زنان را لکه دار کرده و مساجد را به آتش کشیدند اما خیل عظیم مردم مومن، ولایتمدار و انقلابی ایران در برابر جریان فتنه حماسه آفریدند و به تعبیر مقام معظم رهبری عاشورا و الهام از مکتب سید الشهدا(ع) این فتنه را خنثی کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران عنوان کرد: دشمن بداند تا زمانی که یاد شهید میرزایی ها، شیرازی ها، گلعباسی ها، کریمی ها و سهم دینی ها در میان ملت ایران زنده است، هیچگاه نخواهند توانست در دژ مستحکم مردم نفوذ کرده و نظام اسلامی را از پای درآورد.

وی بیان داشت: وظیفه همه ماست که وصیت نامه شهدای انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم و بدانیم که آنها از ما چه انتظاری دارند و باید در آینده در کدام مسیر حرکت کنیم و چه گام هایی برداریم.

محمودی تأکید کرد: فتنه هیچگاه تمام نمی‌شود و مقام معظم رهبری فرمودند که فتنه رنگ عوض می کند، حال اگر مردم نسبت به مسائل مختلف آگاه نشوند، ممکن است کشور گرفتار فتنه دیگری شود و نهم دی فرصتی است که باید در راستای بصیرت افزایی مردم از آن بهره برد.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: امروز دشمن به وسیله ماهواره و شبکه‌های اینترنتی سعی دارد تا جوانان و نوجوانان این ملت را که دفاع مقدس را ندیده‌اند، از فرهنگ ایثار و شهادت دور کند و این وظیفه آحاد ملت را سنگین و دشوار می سازد.

شهدای دهم دیماه شهرستان ورامین در تاریخ حماسه ساز شدند

عباس برکان نیز در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهدای دهم دیماه شهرستان ورامین در تاریخ حماسه ساز شدند و با نثار خون مطهرشان، درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورامین افزود: مردم ورامین در دهم دیماه 1357 و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره نشان داده‌اند که در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، در خط مقدم قرار دارند که فتنه 88 و حضور کفن پوشان ورامینی مقابل بیت مقام معظم رهبری، نمونه کوچکی از این مدعاست.

وی ادامه داد: امروز عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون مطهر شهدای دهم دیماه 1357 و 15 خرداد1342 است و اگر امروز ایران اسلامی در جهان به عنوان یک الگوی بی بدیل مطرح شده، به برکت رشادت ها و ایثارگری های شهدای انقلاب اسلامی است.

برکان اضافه کرد: امروز پاسداری از خون مطهر شهدای انقلاب اسلامی، وظیفه آحاد ملت ایران است و اگر بخواهیم عزت و اقتدار نظام اسلامی ادامه یابد، نباید هیچگاه رشادت ها و سلحشوری های شهدا، جانبازان و ایثارگران را فراموش کنیم که در صورت فراموشی ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد خواهد شد.

گفتنی است که دهم دیماه 1357 را باید نقطه عطفی در تاریخ ورامین محسوب کرد، زیرا در این روز سه نفر از مبارزین انقلابی این منطقه به نام‌های شهیدان حسن کریمی، محمد حسین شیرازی و مسعود میرزایی در حمله نیروهای رژیم پهلوی به راهپیمایی کنندگان ورامینی به شهادت رسیدند.

لازم به ذکر است که شهیدان محمد حسین شیرازی و ابوالفتح گلعباسی در حسینیه شاه حسین(ع) شهرستان ورامین مدفون هستند و در کنار شهیدان حسن کریمی، تقی روستایی، حسن الیکاهی، سید مهدی سید فاطمی، احمد میرزایی، محمود میرزایی، سهم دینی و حسن پازوکی، ده شهید سال 1357 منطقه ورامین را تشکیل می دهند.

کد خبر 2203257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha